liljasvilja.blogg.se

Detta är min historia om att komma ur ett liv med missbruk. Att få ett friskt liv, med nya tankar, inställningar, svårigheterna, och mycket vad som händer i mitt livs största förändring. kommer att dela av mig av mitt eget liv, för att ingen skulle se på mig och gissa att jag har ett dubbelliv som missbrukare. Det här är inget som försvinner bara du blundar, jobbar eller är med vänner. Inte ens om du stoppar huvudet i sanden. Beroendet är en sjukdom, som följer dig dag som natt, varje minut på dygnet , tills du själv sätter stop. "har man bara viljan så är det bara att sluta." är en kommentar som till viss del stämmer men också en kommentar som står mig upp i halsen. För är det verkligen så lätt? Bara att ha viljan? Här kommer jag att skriva om mitt liv när jag tar mig ur ett starkt beroende och ett liv med missbruk.

Dags att komma igång.

Publicerad 2017-10-03 11:16:31 i Allmänt,

Godmorgon alla fina.
 
Ja jag startade väl denna blogg för ca ett år sedan, ni som läst sammanfattningen kanske vet att jag kommer att skriva om lite allt möjligt, om livet, men framförallt om livet med missbruk och kampen om att komma ur det.
Jag kommer att berätta lite om mig själv, mina livserfarenheter.
Och ni ska få följa mig där jag är idag, nämligen den eviga kampen om att fortsätta hålla mig ren, ta tillbaka mitt liv utan missbruk, utan dom lätta vägarna.
 
Ganska komiskt egentligen.. Jag har haft hund i många år, arbetat med hundar i både Sverige och utomlands, men idag har jag lagt det på hyllan och jag och min nuvarande lilla hundkrabat på ett år, försöker vara mycket i skogen, plocka svamp och såklart, hans nya favvosyssla, att träffa hans kompisar i hundgården.
Så i lördags gick vi två upp dit, krabaten lekte med alla hundarna och han va så glad.
Så kom det en kvinna och hennes man med deras hund... Jag känner igen henne på en gång men ni vet när man inte riktigt kan placera personen. 
Vi stod och pratade i några minuter.. och så frågar hon är inte du "Lilja"? Jo det stämmer säger jag.. då visade det sig att hon va en av väldigt få lärare som fanns under min tid när jag gick i 8e klass och stöttade mig genom ett antal rättegångar.. strax därefter började mitt bruk av smärtstillande tabletter, lugnade, sömntabletter. Sen blev det marijuana. Sen trappades allt upp i en väldans fart. Efter bara ett par år så hade jag tredubblat doserna och flera år senare började jag med starka droger, men det kommer jag till senare.
Hon sa att hon under alla dessa 16 år sedan jag gick ut 9an hade hon undrat hur jag hade haft det och "vad det hade blivit av mig". 
Jag berättade lite att jag hade tagit mig igenom det värsta och idag lever tillsammans med en man sedan 9 år som är det bästa som hänt mig. Hon blev så glad. Och det gav mig ännu mer styrka att fortsätta.
 
Först va jag lite skeptisk att börja med denna blogg, men jag möter idag fler som inte har eller känner någon med nån typ av missbruk än dom som har. 
Jag hade nog själv velat kunna läsa och relatera till någon i samma sits, för när dom få som vet att jag har varit en stor drogmissbrukare, kriminell, blivit av med körkortet, gör just nu samhällstjänst så säger alla -men det ser ju inte ut som att du har vart med om det, du ser så frisk och städat ut. Jo men det hänger ju inte riktigt på det. 
 
Nu har jag i alla fall kommit igång och kommer att fortsätta blogga (har ju ny dator så inga bortförklaringar nu)
 
Bara för idag. Kärlek/ Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela